piątek, 24 sierpnia 2018

Przecier gruszkowy

Gruszki, gruszki, gruszki, gruszeczki :) 
Ostatnio pojechałam na wieś w odwiedziny do rodziny - oj, nie wróciłam z pustymi rękoma hihi :) Mają tam nie tylko piękne widoki ale i też sady pełne jabłek, gruszek, śliwek i wiśni. Przywiozłam ze sobą torby pełne gruszek i jabłuszek oraz bukiet pięknych słoneczników. 
Porobiłam kilka kompotów oraz koktajli. Ale co zrobić z resztą gruszek, których było najwięcej? 
Postanowiłam zrobić z nich przecier:
Gruszki obrałam ze skórki, pokroiłam w kosteczkę a następnie ugotowałam (dodając szklankę wody). 
Do ugotowanych gruszek dodałam cukier oraz cynamon (dla ciekawszego smaku). 
Całość zblenderowałam na gładką masę (taką konsystencję lubię najbardziej).
 Teraz taki przecier można wykorzystać na kilka sposobów. Ja uwielbiam świeżą chałkę posmarowaną takim gładkim przecierem lub dżemem, dodaję go również do kaszki dla córeczki, smaruję nim naleśniki, placuszki itp. 








A Wy lubicie gruszki? :) Macie jakieś sprawdzone przepisy? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz